333333

Вашій увазі представлено концепт-проект на тему «Реконструкція Соборної площі у Миколаєві».

Цим Проектом визначаються основні напрямки реконструкції та пропонуються концептуальні рішення щодо як зонування, так і до деяких об’ємно-планувальних елементів та деякі пропозиції з планування міського середовища. Проект в цілому спирається на умови конкурсу, проведений аналіз та пропозиції щодо реконструкції Соборної площі, та на ідеї проекту, що здобув перше місце на попередньому конкурсі, хоча в деяких місцях ми змушені були відійти від деяких рекомендацій та рішень.

Перш за все, ми пропонуємо створити підземний паркінг, який буде занурено на глибину 4 200 від існуючого середнього рівня південної частини площі. Це рішення було прийнято за результатами попереднього конкурсу на реконструкцію площі і відповідає потребі паркувати величезну кількість автомобілів як відвідувачів площі, так і тих, хто працює поруч. Нами був проведений аналіз щодо необхідної кількості машиномісць.

Таким чином, щоб задовольнити потребу розміщення автомобілів тільки для відвідувачів парку (20 000 осіб), треба 800 машиномісць. Крім того, вимога в розміщенні лише 20 автомобілів на 1000 працюючих в адміністрації виглядає дуже заниженою. В той же час, вся доступна під паркінг площа 8400 м кв достатня для розміщення лише 260 автомобілів при розрахунку площі 30 кв м на автомобіль. Крім того, найближчі зупинки громадського транспорту знаходяться за 550 – 600 м від площі, що ще більше збільшує кількість користувачів індивідуального транспорту. Таким чином, необхідність в підземній парковці є надзвичайно великою. Зробивши підземний паркінг, з’явиться змога розвантажити прилеглі вулиці від запаркованих вздовж узбіч авто, пропустити рух по Адміральській площі і по Інгульському узвозу під площею, та сховати деякі необхідні споруди, такі як туалети, під землю. Виходи з парковки пропонується обладнати сходами та ліфтами або ескалаторами. Задля розташування паркінгу ми змушені були вийти за межі ділянки задля розташування рамп в’їздів до паркінгу. За умови подальшої реконструкції площі перед Обладміністрацією, буде доцільно зробити рампи не біля Соборної, а вул. Шнеєрсона.

По-друге, ми пропонуємо зробити площу під фудкорти приподнятою до рівня підлоги прилеглої будови. За умови розташування фудкортів в цьому місці перший поверх теперішньої будови Укртелекому має стати для них кухонною зоною. Крім того, документ «Аналіз та пропозиції» однозначно передбачає розміщення кафе по всьому першому поверсі цього будинку. Користування літніми площадками з перепадами висот в 1 метр і більше дуже незручно, тому ми вважаємо доцільним перенести пандуси та сходи на зовнішній периметр майданчиків. Завдяки такому рішенню вдалося замінити всі сходи на пандуси з уклоном 8%. Над майданчиками фудкортів передбачаються легкі тканеві навіси на щоглах. Вертикальні поверхні, що розгорнуті до сцени, пропонуємо прикрасити штучними водоспадами (ватерфол-волами).

По-третє, за паркобудівної теорії при вході на площу зібрань має бути пам’ятний знак, біля якого всі фотографуються. Таким знаком для портового міста Миколаєва нами обрано якір. Насправді далеко не всі  городяни навіть портових міст бачили сучасні якорі, які є досить технологічними і естетичними пристроями. Поза якорем, біля якого всі фотографуються, ми пропонуємо встановити сухий фонтан.

Далі, площу для зібрань ми розподілили на зону пасивного спостерігання, зону активного спостерігання та сцену. Зону пасивного спостерігання пропонуємо обладнати виступами для сидіння, що розміщуються невеликими уступами з нахилом в бік сцени. Над сценою пропонуємо зробити натяжний купол, який також має стати новою домінантою в композиції площі замість знесеного пам’ятника.

Одним із завдань Конкурса є пошук місця для пам’ятника О.С. Грейгу. Таке місце може бути, на нашу думку, тільки поза сценою, на композиційній вісі площі.

Інший пам’ятник, для якого треба було знайти місце – М.Л.Фалєєву. Він дуже невеликий за розмірами, тому потребує розміщення в композиційному оточенні інших архітектурних елементів. Таке оточення було знайдено перед будинком Міської ради. Згідно існуючих норм та міжнародної практики, входи до всіх будівель мають бути обладнані пандусами або розташовуватись на рівні землі. Існуючий вхід до Міської ради знаходиться поза зікурата зі сходів, тому має бути перебудований. Мною пропонується підійняти рівень землі перед будовою, так, щоб організувати безперешкодний під’їзд автомобілів та автобусів прямо під центральний вхід, зробивши таким чином в’їзд порте-кошер.

Над в’їздом встановлюється легкий підвісний навіс. По сторонах під’їзду облаштовуються стоянки для велосипедів працівників Міськради. Стоянки мають бути обладнані зарядними пристроями для електровелосипедів та системами відеоспостереження.

З іншого боку площі над схилом проходить головна пішохідно-велосипедна комунікація. Основний пішохідний потік рухається з боку Соборної вулиці в бік понтонного мосту та вулиці Набережної. Ми пропонуємо розділити потік на велосипедний, пішохідний та прогулянковий. Вздовж схилу потік буде сповільнюватись, оскільки тут відкриваються види на річку Інгул. У майбутньому тут можуть з’явитись набережна та парк, що об’єднуватимуть композицію ріки з водно-зеленим діаметром міста. Посередині прогулянкової зоні запропонована ще одна композиційна ідея – напис «Я \якір\ МИКОЛАЇВ». Майже в кожному місті  є аналогічна композиція з назвою міста і вульгарним серцем, що вже майже нікого не зворушуэ. Якір – це символ гавані, порту, затишку та відпочинку, тому, на нашу думку, він найбільше пасує цьому портовому містові.

Велосипедні та пішохідні смуги розділяються невеличким газоном, заглибленим на 60 – 100 мм для прийому опадів та скатування пилу та бруду в траву. Велодоріжки вимощуються з каменевих плит або асфальта, пішохідні – як з каменя, так і з бруківки або тротуарної плитки, може бути асфальтобетон. Зустрічні смуги руху велосипедів розділяються стовпчиками-болардами з підсвіткою. На з’їздах з велодоріжок встановлюються полусферичні бетонні боларди. Для обїзду таких болардів велосипедист має скинути швидкість руху. Вздовж смуг для руху велосипедів встановлено стоянки для велосипедів, але не на самих велодоріжках, а поруч з ними в пішохідних зонах. Таке розташування обумовлено тим, що велосипедист, що зупиняється для паркування велосипеду, має зійти з велосмуги в бік, щоб не заважати іншим велосипедистам. Стоянки велосипедів також пропонуємо обладнати пристроями живлення.

У трикутнику між Міськрадою, сценою та схилом розташований парк з великими красивими деревами, у тому числі платанами. Ми пропонуємо будь-які доріжки та майданчики, що їх буде розташовано в цьому місці, пропускати повз стовбури дерев. Існуючий спортивний майданчик ми пропонуємо доповнити ще одним-двома, та зробити ще дитячий майданчик. Також тут можна зробити роуп-парк.

Закінчуючи огляд нашого проекту, ми підійшли до головного пішохідного вузла. Тут перетинаються потоки з понтонного мосту, вулиці Набережної та з Соборної площі. Головний потік проходить по сходах, що дуже незручно для велосипедистів та людей з вадами руху. Тому в цьому місці, на наше переконання, має бути збудована металева рампа з нахилом 8%. Підлога такої рампи може бути із оцинкованного ґратчастого настилу. Такі рішення дуже розповсюджені в Європі та Китаї, оскільки вони забезпечують відмінне зцеплення з підошвою взуття та колесами, легко пропускають опади та бруд, легкі, довговічні та естетичні. Крім того, споруда з такою рампою знаходиться на виступі схилу на композиційній вісі, її видно з набережної, ріки та протилежного берегу, і тому вона має бути композиційною домінантою. Несучі конструкції рамп можуть бути суміщені з огородженням для зменшення товщини конструкцій. Звертаю також увагу, що єдиним можливим рішенням для розташування рампи є винести її за межі ділянки для проектування.

Будь-які композиційні та функціональні елементи, такі як паркінг, порте-кошер, рампа для велосипедного руху, тощо можуть прийматися як самі по собі, так і бути зміненими чи взагалі видаленими задля економії або інших підстав. Цей проект ввібрав в себе найбільшу кількість ідей, що їх має бути застосувано для цього місця.

Крім планшета, до Вашої уваги також є відео мого проекту, що його Ви можете подивитись на Ютьюбі за наступним коротким посиланням: https://goo.gl/Rg93hi

Конкурсні планшети у високій якості

333333_Panel