201202
Центральна частина міста Миколаїв сьогодні – перенасичена, з обмеженими можливостями розвитку простору, який потребує реконструкції. Сформована ідея створення міського вузла на території площі, який би мав найвищу щільністю функцій інфраструктури, задовольняв рекреаційні потреби городян та прикрашав місто.
Для успішного втілення ідеї реконструкції площі Соборної та частини Флотського бульвару, в першу чергу, необхідно передбачити ускладнення їх вертикальної та планувальної структур, для розмежування територій та створення високотехнологічної системи ландшафту, що поєднує природні та штучні компоненти та одночасно буде стійким до антропогенного впливу. Сама площа, згідно з принципам нового урбанізму повинна бути пішохідною, служити для спілкування людей та виступати в ролі головної сцени міста для офіційних та неофіційних заходів.
Запроектована планувальна структура площі у центрі міста дозволяє організувати пішохідні, велосипедні та транспортні потоки, виділити паркувальні місця для велотранспорту та автотранспорту, створити місця для відпочинку та розваг, забезпечує можливість площі бути центром суспільного життя населення міста Миколаєва, де зосереджуються основні міські адміністративні та громадські функції. Місту необхідна «розумна площа», насичена високотехнологічною інфраструктурою.
Основні рішення при проектуванні:
- площа, що будується «всім світом» по цеглинці (для зібрання додаткових коштів, на реконструкцію площі та бульвару, виготовляються іменні фігурні елементи мощення та розпродуються на організованих офіційних аукціонах);
- створення однієї з привабливих точок на площі шляхом зведення великого порталу – стаціонарної сцени з рамами у вигляді металевих конструкцій у стилі «хай-тек». Стаціонарна сцена та «патрер» утворений між нею та будівлею міської ради надає можливість збирати маси глядачів під час проведення різноманітних розважальних та громадських заходів;
- влаштування нового вертикального планування площі з заглибленням відносно існуючого рівня на 45 см. та улаштування мощення з фігурних елементів «міської вітальні» водопроникним покриттям з фільтрами для зменшення навантаження на зливову каналізацію;
- впровадження змішаного функціонального використання площі – громадська активність, відпочинок;
- змінення співвідношення проїжджої частини для транспорту та пішохідної зони;
- влаштування нових тротуарів із застосуванням різних кольорів фігурних елементів мощення (тротуарних плит);
- перенесення громадського вуличного туалету. Громадський вуличній напівпідземний туалет, що проектується, в комплексі з нависаючою металевою конструкцією (для влаштування сонячних панелей) робить його непомітним та негабаритним;
- пішохідні переходи виконані вище рівня автомобільної дороги та велодоріжок для зручного пересування маломобільних груп населення та дитячих візків;
- створення з’їзду до площі з боку від сцени для маломобільних груп населення. Також для них під час різноманітних заходів із застосуванням сцени обладнуються тимчасові спеціальні місця (з відповідним кутом огляду на сцену);
- всі тротуарі на території бульвару виконані з невеликим нахилом, без перепадів, що дозволяє безперешкодно пересуватися з візком;
- влаштування нового спортивного майданчика з гумовим покриттям та елементами( в тому числі тренажери) для виконання різноманітних фізичних вправ;
- влаштування дитячого ігрового майданчику для малюків різного віку;
- для розмежування тротуарної та зеленої зони прийняті пластикові бордюри, що значно змінює сприйняття меж;
- виконання озеленення території. Зачищення від аварійних, засохлих та неестетичних дерев;
- виконання «розумного» кронування з урахуванням геометрії кожного дерева;
- насадження нових листвяних та хвойних дерев з урахуванням достатнього освітлення та поливу нових дерев;
- на території, вільній від мощення та гумового покриття виконати озеленення території шляхом створення газонів та клумб з улаштуванням системи поливу;
- вздовж вул. Адміральська запроектовані паркувальні місця для автотранспорту та велотранспорту;
- влаштування відокремлених велодоріжок від автодороги. Таке розташування велодоріжок було прийнято з урахуванням подальшого розвинення транспортної інфраструктури по вул. Адміральська та в місті загалом;
- освітлення території здійснюється за рахунок вуличних нависаючих ліхтарів та часткової підсвітки між тротуарними плитами;
- насичення інформаційними технологіями – Wi-Fi-доступ до Інтернету, системи типу «інтерактивний офіс».
- включення брутальних геометричних форм вуличних меблів та обладнання (лавки, навіси, урни та інші елементи);
- збереження водних ресурсів шляхом використання дощової води для полива газонів;
- компактні наземні зони паркування для велотранспорту та автотранспорту.
Згідно попередньо розробленого інвесторського зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, роботи по підготовці території реконструкції, благоустрою та озелененню території, коштують:
кошти на утримання служби замовника 1037,952 тис. грн.
вартість проектних робіт 1245, 542 тис. грн.
кошти на проведення авторського нагляду 166,072 тис.грн.
Всього по зведеному кошторисному розрахунку 53 907,092 тис.грн,
у тому числі – будівельних робіт 42 100,729 тис.грн.; інші витрати 11 806,363 тис.грн.

Конкурсні планшети у високій якості