990099

Метою розробки архітектурно-планувальної концепції реконструкції площі Соборної та частини Флотського бульвару у Центральному районі міста Миколаєва є організація комфортного громадського простору на площі Соборній та частині Флотського бульвару за принципами сталого розвитку, яка стане взірцем для подальшого впровадження цього принципу в містобудівну практику Миколаєва.

За результатами аналізу планувальної структури м. Миколаєва зроблено висновок про необхідність опрацювання території, що виходить за межі ділянки проектування, оскільки ансамбль пл. Соборної є невід’ємним елементом озелененої території, яка формується пішохідними громадськими просторами Флотського бульвару, пішохідного моста через р. Інгул в напрямку зеленого масиву по Київському шосе, самою пл. Соборної, сквером по вул. Адміральській та є важливим містобудівним утворюючим фактором, який повинен вплинути на формування набережної відпочинково-рекреаційної зони р. Інгул.

У зв’язку з цим в основу концепції автори проекту поклали принцип «неперетину пішохідних» та автомобільних потоків як головної передумови створення комфортного та безпечного простору для дозвілля та ділової активності.

Члени авторського колективу розглянули містобудівну ситуацію навколо площі Соборної, в результаті чого проведено аналіз прилеглої території м межах умовно проведеної червоної лінії (див. рис.1).

Рис. 1

За результатами аналізу зроблено висновок про необхідність формування пішохідного громадського простору в межах території умовно обведеної жовтою лінією (див. рис. 2).

Рис. 2

Цей громадський простір повинен об’єднати Флотський бульвар – площу Соборну – сквер по вул. Адміральській. При цьому проектними рішеннями пропонується перекрити автомобільний рух по вул. Соборній (в межах пл. Соборної), створивши на ній пішохідну зону з амфітеатром, громадськими приміщеннями довільного призначення (за рахунок використання рельєфа, а саме під проектованими випусками оглядових та відпочинкових майданчиків на північному сході ділянки проектування). Таким чином формується єдиний пішохідний громадський простір по вул. Адміральській між будівлями Миколаївської міської та обласної рад з виходом на пішохідний міст через р. Інгул в напрямку Київського шосе.

Також пропонується з’єднати Набережну вулицю шляхом влаштування пішохідного бульвару з місцями для відпочинку з обмеженням руху транспорту (див. рис.3).

Рис. 3

Рух транспорту може розглядатися як перспективний на етапі реалізації та розвитку 15-20 років за умови влаштування мостової конструкції, тобто підняття дорожнього полотна вище рівня землі з метою недопущення перетину автомобільних та пішохідних потоків. Дана пропозиція є перспективною та не відображена у графічних матеріалах концепції.

Прийнявши основні концептуальні рішення щодо розвитку площі Соборної в структурі м. Миколаєва автори проекту запропонували локальні рішення щодо планувальної організації та дизайну території проектування, визначеної умовами конкурсу:

  • вирішили питання містобудівного розвитку ансамблю площі Соборної як сучасного і комфортного громадського простору;
  • врахували містобудівне, культурне, історичне, громадське значення головної площі для Миколаєва;
  • не передбачали об’єктів капітального будівництва на площі Соборній та частині Флотського бульвару;
  • створили умови для вільних зборів великої кількості людей (оптимально до 15000осіб);
  • передбачили багаторівневий паркінг з заїздом з вул. Набережної (див. рис. 4);

Рис. 4

  • розробили конкурсні пропозиції за принципами «універсального дизайну»;
  • розробили пропозиції з благоустрою території, що дало змогу розкрити її великий суспільний та туристичний потенціал з використанням елементів ландшафтного дизайну, малих архітектурних форм (вуличні меблі, елементи освітлення, сухий фонтан);

розробили пропозиції щодо організації руху транспорту та пішоходів по вул. Адміральській, вул. Лягіна, вул. Набережній та Інгульському узвозу з урахуванням тенденцій до пішоходизації громадських просторів та пріоритетності користувачів (“ 1 — пішоходи, маломобільні групи населення, 2 — велосипедисти, 3 — власники автомобілів”) (див. рис. 5);

Рис. 5

  • з метою забезпечення доступу маломобільних груп населення запроектували “рухомий тротуар” зі сходами під легким накриттям.

Основною метою концептуального рішення було залучити  людей проводити більше часу на площі в усі пори року, тому дана концепція презентується під девізом “ЧОТИРИ СЕЗОНИ” та містить пропозиції з переважаючих видів використання громадського простору під сезонні потреби. Під сезонними потребами автори концепції розуміють проведення відповідних громадських заходів та святкувань, таких як Різдвяно-Новорічні святи, Великодні свята та приурочені до них ярмарки, концерти, фестивалі та інші видовищні заходи, які вимагають розміщення збірно-розбірних сцен та концентрації великої кількості глядачів.

Дана площа дає можливість організувати різноманітні заходи незалежно від пори року. Ми створили площу поліфункціональною для того, щоб вона задовільняла усі потреби мешканців міста Миколаїв.  Площа живе тільки тоді, коли на ній вирує життя. Ключовим елементом, який поділяє площу на різні зони і  підкреслює пішохідний транзитний рух довкола площі та через неї є використання різноманітного мощення з пробиттям домінуючих напрямків руху пішоходів, які створюють лінійно-перехресну структуру в композиції замощення

Таким чином на перший погляд хаотичне розбиття площі має свою закономірність: воно відтворює схему пішохідних зв’язків. За допомогою різноманітних малих архітектурних форм, було запропоновано відпочинкові зони, де люди можуть зупинитись і насолодитись прекрасним краєвидом свого міста, а ввечері помилуватися сучасним сухим фонтаном. Дана пропозиція  доводить здатність адаптації площі під різні заходи (концерти, мітинги, різдвяні ярмарки, міські святкування).

Враховуючи різкий перепад висот на півночі ділянки було запропоновано рішення функціонально використати незадіяний простір  для створення оглядових майданчиків терасного типу. На яких були створенні модулі  для заповнення простору. Такі модулі можуть розташовуватись поодиноко або компонуватись один з одним та утворювати  групи модулів. Під цими терасами був створений простір, який може використовуватись для торгових груп приміщень або кафе.

Орієнтовна вартість робіт з благоустрою проектованої площі 1.5 га, визначена за об’єктами-аналогами,  становить 22,5 млн. грн станом на 09.2017р.

За результатами аналізу та опрацювання комплексу Флотський бульвар пішохідний міст в напрямку Київського шосе – площа Соборна – сквер по вул. Адміральській з розробкою архітектурно-планувальної концепції реконструкції площі Соборної та частини Флотського бульвару у Центральному районі міста Миколаєва авторський колектив вважає за доцільне розглянути питання розробки Детального плану території. Межі території та завдання на проектування визначити та сформулювати відповідному підрозділу органу архітектури Миколаївської міської ради з урахуванням пропозицій переможця даного конкурсу.

Конкурсні планшети у високій якості

990099_Panel